söndag 14 februari 2016

Sportlovshälsning från Nalle-vit :-)

Hej kära klass!

Hoppas ni alla mår bra! Det är fint med mig, även om jag tycker det är kallt ibland nu när snön kommit tillbaka i Stockholmstrakten. 

Kommer ni ihåg att jag ville träffa kungen och statsministern? Idag åkte jag till slottet i Gamla stan. Där jobbar kungen, när han inte är ute och reser.  Men nallar kunde inte bara gå in i slottet som jag trott. Jag lät i alla fall ta en bild på mig utanför. Ser ni mig på den yttre borggården? Och kanske kungen såg mig från sitt fönster. 

I Gamla stan passade jag på att fika. Jag gick till en godisaffär och köpte en "Augusta Jansson kokosboll". De heter faktiskt bollar, fast de är avlånga. Augusta Jansson var en tant som gjorde godis för över hundra år sen i Stockholm. Kokosbollarna görs fortfarande. Jag tyckte den var jättegod. 

Men oj, vad tiden gick snabbt och vad mörkt det hann att bli. Jag ville ju hinna till statsministerns jobb också. Hans kontor ligger i ett stort gult hus med torn som också nästan ser ut som ett slott. 

Utanför entrédörren stod en vakt. Nallar fick inte gå in där heller, men vakten var jättesnäll mot mig och lyfte upp mig så att jag kunde läsa vad som stod på skylten vid dörren.  Kan ni läsa vad det står? 

Undrar vad jag ska hitta på härnäst? 

Kram från Nalle-vit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar