söndag 22 maj 2016

Nalle-vit i Frankrike :-)

Bonjour kära klass!

"Bonjour" är franska och betyder "goddag" eller "hej". Jag lärde mig det på min senaste resa. Nu har jag besökt en storstad igen. Den här gången har jag varit i Frankrikes huvudstad Paris. 

Precis som i alla andra stora städer finns här väldigt många människor, bilar och bussar, men Paris är nog en av de vackraste städerna jag varit i. Nästan alla hus här är vita. Här finns många sevärdheter och kända byggnader. Jag hann med att se två av de mest berömda, Eiffeltornet och Triumfbågen. Överallt var det många turister från hela världen. Man har mycket god mat i Frankrike också. Jag tyckte mest om croissanten som jag fick till frukost. 

Kram till er alla, nu åker jag hem till Sverige igen

Nalle-vit


    Mmm, croissant till frukost är gott!

    
    På balkongen till mitt hotellrum.



    "Metro" kallas tunnelbanan i Paris, och så här fina är en del tunnelbanenedgångar.


    Eiffeltornet är 324 meter högt.


    Jag och Triumfbågen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar