måndag 14 mars 2016

Nalle-vit och "mello".

Hej min fina klass!

I lördags var det inte vilken dag som helst. Nej, då var det final i mellon - melodifestivalen!

Vi björnar har inte någon melodifestival, så jag blev nyfiken på vad alla pratade om. 

Jag åkte helt enkelt till Friends arena i Solna, där finalen skulle äga rum. Solna är en stad som sitter ihop med Stockholm. Så man märker inte att det är en egen stad, utan man tror att man är i Stockholm. 

Friends arena var ett jättestort ovalt hus med spännande mönster på! När det inte är musikfester kan man titta på fotboll där. Massor med människor får plats. Jag kände mig som en ganska liten björn utanför den jättestora arenan.

Vet ni vad "Friends" betyder? Jag kan inte engelska, men en flicka som jag träffade förklarade att det betyder "vänner". Jag tyckte det var ett fint namn på arenan. 

Fastän det bara var eftermiddag var det fullt med bilar och människor. De höll på och övade inne i huset. På kvällen skulle tv sända direkt.

Jag såg barn och vuxna med glitterhattar. Och ballonger i fina färger. 

Jag ville också vara fin. Så jag gick till en affär och köpte en fluga med silverpaljetter och klättrade upp bland ballongerna. Ser ni mig på bilden?

På kvällen tittade jag på tv:n hemma hos en familj och lyssnade på alla låtarna. Vilken gillade ni bäst? Jag tyckte att alla var jättebra.

Men det allra bästa var att ha mellomys i tv-soffan! 

Hej då från Nalle-vit







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar